Back

تفاهم نامه ثبت و روایت فداکاری ها و خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس بین مرکز سلامت دفاعی و دانشگاه صداوسیما امضا شد.

مرکز تحقیقات سلامت دفاعی با هدف جمع آوری و ثبت تجربیات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس با دانشگاه صداوسیما تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دکتر عرب خردمند رئیس مرکز تحقیقات، با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار فعالی را ایفاء و تجربیات گرانبهائی را کسب نموده است، گفت: در زمینه ی ثبت این تجربیات و نقش برجسته¬ی جامعه پزشکی کارهای درخور و ماندگار برای نسل آینده انجام نشده است. وی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه و با همکاری استادان و دانشجویان دانشگاه صداوسیما این تجربیات ارزشمند، ثبت و ماندگار شوند.

آشنا شدن نسل جوان با این گنجینه ی ارزشمند را از ثمرات این تفاهم نامه دانست و گفت انتقال این تجربیات ارزشمند به نسل جوان از منویات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) است که امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه، دانشجویان دانشگاه صداوسیما از این تجربیات بهره مند شوند.

در ادامه دکتر اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما ضمن تشکر از دکتر حسام پور مدیر امور بین الملل و همکاری‌های علمی دانشگاه صداوسیما برای آماده سازی مقدمات این تفاهم نامه، گفت: دکتر عرب خردمند و همکارانشان در مرکز تحقیقات سلامت دفاعی، با هدف جمع آوری و ثبت فعالیت‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و تدوین این تاریخ و بازنمائی آن در حوزه‌های مختلف، همکاری‌هایی دارند. ما نیز در دانشگاه صداوسیما با امضای این تفاهم‌نامه، در این زمینه، هم برای برگزاری نشست‌ها و جلسات روایتگری برای دانشجویان توسط این بزرگواران و دیگر همکارانشان و هم برای کارهای پژوهشی و تولیدی دانشجویان در این زمینه‌ها آماده همکاری هستیم. و ان شاء الله واحد تولید دانشجوئی هم همکاری خوبی خواهد داشت.